سخن روز / سال مهار تورم و رشد تولید گرامی باد.
شجاعی‌نژاد: تعاون روستایی برای اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی، دست به ماشه و پای کار است
1403/07/26
💢شجاعی‌نژاد: تعاون روستایی برای اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی، دست به ماشه و پای کار است

⬅️مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال اخیر شبکه تعاون روستایی با یک کارآمدی و پویایی در اجرای سیاست‌های محوله در بخش کشاورزی دست به ماشه و در میدان خدمت و تلاش، عملکرد قابل دفاعی داشته است.

✍به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ، بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها اما توانسته است در چندین شاخص مهم به ویژه در حوزه‌های زیرساختی و خدماتی، موفقیت‌های قابل‌توجهی به دست بیاورد.
⬅️بدون تردید، هر موفقیتی در هر بخشی با مدیران توانمند و با انگیزه محقق خواهد شد و این مهم در سازمان جهاد کشاورزی با حجم گسترده کار، نمود بیشتری دارد.
یکی از ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی که در دو سال اخیر تأثیرگذاری محسوسی در رشد و ارتقای جایگاه کشاورزی و اجرای سیاست‌های و مأموریت‌های محوله داشته است، تعاون روستایی بوده است.
⬅️شکستن رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در دو سال پیاپی، رشد 50 درصدی خرید تضمینی کلزا، خریدهای حمایتی و توافقی محصولات کشاورزی، تولید بذور اصلاح شده و خدماتی چون توزیع میوه شب عید، کشت‌های قراردادی، افزایش انبارهای ذخیره محصولات، توزیع آرد و نفت روستایی و مواردی از این دست بخشی از شاخص‌های است که در بخش کشاورزی استان عملکرد خوبی رقم خورده که برخی از این ماموریت‌ها در تعاون روستایی اجرایی شدند.
⬅️علی‌بخش شجاعی‌نژاد مدیر تعاون روستایی استان در همین زمینه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی به عنوان یک بازوی توانمند بخش کشاورزی در ماموریت‌های محوله تاکنون عملکرد درخشانی داشته است.

⬅️مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از این موفقیت‌ها، گفت: در خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان که به عنوان مباشر سازمان جهاد کشاورزی سه مرکز خرید را دایر کردیم، از سرجمع محصول خریداری شده، 28 هزار 300 تن آن در مراکز خرید تعاون روستایی انجام شد که 16 درصد رشد داشته است و در برخی شهرستان‌ها از جمله بهمئی ، همه خرید تضمینی محصول گندم سازمان جهاد کشاورزی، در مراکز تعاون روستایی از مردم تحویل گرفته شدند.

⬅️وی گفت: در ابتدای مسئولیتم آمار خرید تضمینی گندم در بخش تعاون روستایی، 9 هزار و 600 تن بوده که در سال بعد به 24 هزار و 980 تن و در سال جدید نیز به 28 هزار و 300 تن افزایش پیدا کرده است.
⬅️شجاعی نژاد افزود: در محصول استراتژیک کلزا نیز میزان خرید از 630 تن به 900 تن و در حدود 50 درصد رشد داشتیم.
⬅️وی نقش تعاون روستایی در زنجیره ارزش گندم و کلزا را کلیدی خواند و گفت: تعاون روستایی در تامین و توزیع کود، بذر، کشت قراردادی و خرید تضمینی یک بازوی توانمند در اجرای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی و یک پایگاه پدافند غیرعامل قدرتمند است.

⬅️مدیر تعاون روستایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به خریدهای توافقی و حمایتی از کشاورزان اشاره کرد و گفت: هر جا که محصولی روی دست کشاورز بماند با هدف حمایت و افزایش قدرت مانور تولیدکنندگان در فروش محصولاتشان به واسطه‌ها ورود کردیم و در خرید سیب صنعتی یا درجه 3 نیز وارد عمل شدیم.

⬅️شجاعی‌نژاد ادامه داد: در کنار سیاست‌های خرید حمایتی و با توجه به افزایش قابل توجه تولیدات محصولات کشاورزی، نیاز داریم که صنایع فرآوری در برخی محصولات از جمله لیمو در استان راه‌اندازی شوند هر چند که در چند سال اخیر، سازمان جهاد کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدامات خوبی را انجام داده است.

⬅️وی با اشاره به طرح خرید و توزیع میوه شب عید تصریح کرد: میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد آنقدر خوب مدیریت شد که رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بعد از بازدید در نشستی در تهران از کیفیت و نظم این ماموریت نهم به نیکی یاد کرد.
⬅️مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی خدمات بخش کشاورزی و شبکه‌های تعاون روستایی شاید ناشناخته باشند از جمله توزیع نفت سفید روستاییان که در سال‌های اخیر به موقع و قبل از بارندگی‌ها با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، تحویل عاملین توزیع شد.
⬅️وی توزیع آرد روستایی غیر نانوایی را از دیگر خدمات شبکه‌های تعاون روستایی برشمرد و تصریح کرد: 17 هزار و 500 تن آرد خام خانه‌پزی و کارگاهی روستایی و بخشی از آرد خانه‌پزی عشایری را به خوبی و با کمترین انحراف ممکن توزیع کردیم.
⬅️شجاعی نژاد گفت: اگر بخواهم از همه عملکرد تعاون روستایی از جمله استقرار نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی و اقدامات فرهنگی، تجهیز بی‌سابقه انبارها و مراکز خرید، کاهش محسوس کسری‌ها در این مراکز و دیگر موارد نام ببرم از حوصله این نشست خارج است اما آنچه موجب کسب موفقیت‌های متعدد در تعاون روستایی شده، پرهیز از سیاست‌زدگی و ایجاد جو همدلی و فضای کار و تلاش در شبکه‌های تعاون روستایی بوده که حقیقتا هر قدمی برداشته شد با زحمت یکایک کارکنان شبکه بزرگ تعاون ر وستایی بوده است.

⬅️شجاعی نژاد همچنین به واقعی کردن قیمت اجاره‌های انبارها و اماکن متعلق به تعاون روستایی خبر داد و تاکید کرد: این اقدام در توانمندسازی شبکه تعاون روستایی نقش بسزایی داشته است.

⬅️وی توضیح داد: در دو سال اخیر تعداد 12 انبار بزرگ را با پیگیری‌های متعدد به چرخه نگهداری محصولات بخش کشاورزی برگرداندم تا ظرفیت‌های ذخیره محصولات مورد نیاز در بخشهای مختلف افزایش محسوسی پیدا کند.
⬅️راه‌اندازی مجدد کارخانه تولید بذر شرکت تعاونی روستایی شهید مفتح گچساران پس از دو سال، اتمام عملیات احداث ساختمان اداری مراکز خرید چرام و مرکز خرید دهستان کاکان بخش دیگری از اقدامات مهم تعاون روستایی در دوره مدیریتی آقای شجاعی و همکارانش بوده است.

⬅️مدیر تعاون روستایی از همکاری‌های رسانه‌ها با بخش کشاورزی استان قدردانی کرد و حرف پایانی‌اش را اینگونه تمام کرد؛ شبکه تعاون روستایی استان با وجود کمبود نقدینگی و محدودیت‌ها اما برای اجرایی کردن سیاست‌ها و مأموریت‌های بخش کشاورزی همواره دست به ماشه و پای کار است.
تعداد مشاهده خبر21 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_kohgilooyemain_block1931
Powered by DorsaPortal