سخن روز / سال مهار تورم و رشد تولید گرامی باد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: قیمت میوه تنظیم بازار شب عید در کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد.
1402/12/19
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: قیمت میوه تنظیم بازار شب عید در کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد.

هفتمین جلسه کارگروه میوه شب عید تنظیم بازار استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و با حضور مدیر تعاون روستائی استان، به منظور بررسی فرایند توزیع و عرضه میوه نوروز 1403 و خرمای ماه مبارک رمضان در استان کهگیلویه وبویراحمد توسط شبکه تعاون روستائی در مدیریت تعاون روستایی استان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز (19 اسفند ماه) هفتمین جلسه کمیته راهبردی میوه تنظیم بازار استان به ریاست دکتر سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد،دکتر معتمدی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس کمیته راهبری میوه استان، مهندس شجاعی نژاد مدیر تعاون روستایی و دبیر کمیته راهبری میوه استان ،موسویان مدیر کل صعنت، معدن وتجارت استان،باقری فر معاون بازرسی صمت استان ،الهی رئیس اتاق اصناف استان، تعزیزات حکومتی استان،مهندس آریا عضور شورای شهر یاسوج،و سایر اعضا این کمیته در محل سالن جلسات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مدیریت تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.
 
در ابتدا جلسه مهندس شجاعی نژاد مدیر تعاون روستایی استان ودبیر کمیته راهبری میوه استان با تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان ماه بندگی و عبادت به مردم شریف استان و خوش آمد گویی به اعضای حاضر در جلسه گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در تامین پرتقال، سیب درختی و خرمای ماه مبارک رمضان را ارائه و عنوان نمودن با توجه به سیاست گذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اساس مصوبات کمیته راهبری در خصوص تأمین نیاز میوه شب عید، میزان 150 تن پرتقال والنسیا و 120 تن سیب درختی که سهیمه استان بوده است خریداری شده و در سردخانه 2000تنی تعاون روستایی استان ذخیره و نگه داری شده است.
 
شجاعی نژاد بیان کرد:عرضه میوه عید با هدف تنظیم و کنترل بازار در سطح استان با قیمت مناسب در تمام غرفه ها عرضه می‌شود.
 
مدیر تعاون روستایی ادامه داد: در شهرستان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد نیز جایگاههای دیده شده و در مراکز و نقاط مختلف شهرستان‌ها غرفه‌هایی برای عرضه میوه عید ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به تامین خرما برای ماه مبارک رمضان نیز گفت: در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت، 5 تن خرما برای استان تامین و ذخیره‌سازی شده است.
 
در ادامه دکتر معتمدی پوربعنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس کمیته راهبری میوه استان در این جلسه ضمن تأکید بر ضرورت نظارت دقیق کارگروه بر کیفیت میوه تأمین شده در استان گفت: بایستی امسال هم استانی های عزیز از بهترین میوه در ایام پایانی و ابتدای سال 1403 بهرمند گردند.

در ادامه دکتر سید احسان عسکری معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دراین جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته، عنوان نمودند: هدف از اجرای این طرح، حمایت از مصرف کنندگان است و بایستی تفاوت قیمت‌های مصوب شده در کارگروه با قیمت بازار برای مردم ملموس و محسوس باشد.
عسکری اظهار کرد: ذخیره‌سازی میوه شب عید با هدف کنترل قیمت‌ها و منطقی‌سازی نرخ‌ها صورت می‌گیرد و طرح تنظیم بازار میوه شب عید نیز به منظور رفاه مردم و کاهش دغدغه تأمین میوه در ایام عید و جلوگیری از نوسان و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها اجرا می‌شود.
 
وی افزود: طی جلساتی که برای تنظیم بازار به ویژه بازار شب عید برگزار شد مقرر شده که قیمت‌های میوه در بازار تا سقف 15 درصد زیر قیمت بازار با اولویت توزیع در مناطق محروم‌تر استان در دستور کار قرار گیرد. ولی به لحاظ استقبال همشهریان و کمک به قشر کم درآمد استان میوه شب عید امسال با بیش از 30درصد زیر قیمت بازار توزیع می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اشاره به اعلام قیمت‌های تعیین شده در استان کهگیلویه وبویراحمد، تصریح کرد: بر اساس نظرات کارشناسی اعضای ستاد تنظیم بازار میوه شب عید برای هر یک کیلو پرتقال والنسیا 28 هزار تومان و هر کیلو سیب درختی 28700تومان و خرما کبکاب خشت هر کیلو گرم 49 هزار تومان در نظر گرفته شد.
 
عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تعاون روستایی همچون سال گذشته برای عید نوروز 1403میوه خوب و با کیفیتی خریداری و ذخیره‌سازی کرد و نگاه برای تعیین قیمت میوه به گونه‌ای است که عموم مردم بتوانند خرید کنند.
 
عسکری با بیان کیفیت مطلوب میوه‌های تهیه شده، بیان کرد: میوه‌های تنظیم بازاری که در حال حاضر در سردخانه‌ها انبار شده با نظرات کارشناسان از کیفیت مطلوبی برخورد دار است که به زودی زیر نظر تعاون روستایی وارد بازار خواهد شد و توسط تیم‌های نظارتی استان به صورت روزانه از بازار شب عید بازید و بازرسی به عمل می‌آید.
 
گفتنی است طی بازدید میدانی نمایندگان اعضاء کمیته راهبری میوه استان درباره استعلام بهاء میوه سیب و پرتقال موجود در بازار : قیمت هر کیلو پرتقال والنسیا در سطح شهر و حومه 39 هزار تومان و هر کیلو سیب قرمز 38تا 58 هزار تومان و سیب سفید 38تا 50 هزار تومان و خرما کبکاب خشت 60تا 70هزار تومان در حال فروش است.
تعداد مشاهده خبر72 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal