صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
جهادکشاورزی
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازارهای داخلی
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
معرفی دفتر
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
زارعت و باغبانی
گروه ارزیابی وعملکرد نظام های بهره برداری
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
مدیران ستادی
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
اطلاعات ساختار سازمانی و مدیران
معرفی خدمات
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
همایش صاحبان قلم برگزار شد
همایش صاحبان قلم برگزار شد
خبرنگاران بخش کشاورزی تجلیل شدند/اختصاص 25 درصد اقتصاد کشور به تعاونی ها در برنامه ششم توسعه
خبرنگاران بخش کشاورزی با اهدای لوح تقدیر به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تجلیل شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، حسین شیرزاد در همایش صاحبان قلم که در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران حوزه کشاورزی گفت: این سازمان بر اساس ماموریت خود در سال جاری تلاش می کند از کالاهای ایرانی، تولید برندهای ملی و تولید داخلی کشاورزی در شرایط سخت امروزی حمایت کند.
حسین شیرزاد ادامه داد: خشکسالی و پسا اقلیم، شرایط جدیدی را به ساختارهای بخش کشاورزی تحمیل کرده و از این رو ساختارهای جدید نیاز به همدلی و همکاری حوزه های مختلف تولید، پشتیبانی و اطلاع رسانی دارد.
وی با بیان این که ما وارد جنگ اقتصادی شده ایم، اظهار داشت: در این شرایط انتظار داریم صدای کشاورزان با تلاش رسانه ها به جامعه برسد.
در این همایش عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: دولت مکلف شده با همکاری اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه در سال 1400 حدود 25 درصد از اقتصاد کشور را به تعاونی ها اختصاص دهد.
اورانی افزود: در کشور 8757 تشکل با بیش از 6 میلیون و 745 هزار نفر عضو فعالیت می کنند که 4 میلیون بهره بردار آن در بیش از یک تشکل عضویت دارند.
وی با اشاره به نرخ رشد 1.97 درصدی جمعیت نقاط شهری و نرخ رشد منفی 68 صدم درصدی در مناطق روستایی، اذعان داشت: این اعداد نشان می دهد به چرخه تولید، درآمد و اقتصاد روستایی متناسب با توسعه امور زیر بنایی، توجه نشده است.
اورانی افزود: 70 درصد چرخه تولید، درآمد و اقتصاد زندگی در روستاها بر پایه کشاورزی است و از این رو باید تلاش کنیم موانع کسب و کار در روستاها را برطرف کنیم.
وی با بیان این که علت مهاجرت روستاییان به شهرها نیاز به تحلیل کارشناسی از سوی رسانه ها و همچنین آسیب شناسی از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی دارد، بر اصلاح گفتار، کردار و رفتار نسبت به مردم روستا تاکید کرد.
عضو هیات مدیر سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: در جاهایی که کارکردهای غلط اجتماعی، سیاسی، رانتی و عملکردی وجود دارد باید تشکل ها با اعضا در میان بگذارند.
وی خاطر نشان کرد: اگر برای توسعه پایدار روستاها وقت و منابع نگذاریم باید وقت و منابع بیشتری را برای رفع مسایل حاشیه شهرها بگذاریم.
محمدرضا اورانی بر ضرورت حفظ اعتماد مردم به تشکل ها تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات تشکل های کشاورزی، کمبود نقدینگی است در حالی که اگر هر کدام از اعضای تشکل ها 100 هزار تومان سرمایه اش را افزایش دهد ما امروز با این مشکل روبرو نخواهیم بود.
در این همایش،مدیرعامل اتحادیه نظارت و هماهنگی کشاورزی نیز با تقدیر از رسانه ها در انعکاس اخبار و عملکرد حوزه کشاورزی در تامین امنیت غدایی، خواستار هماهنگی و تعامل بیشر رسانه ها با تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی شد.
رحمت اله بنار افزود: ما انتظار داریم جایگاه و نقش کشاورزان و مشکلات موجود در نظام تولید از جمله تاثیرات خشکسالی، کمبود آب، سیل، سرمازدگی، مطالبات و حق و حقوق بهره برداران به طور جدی تر در رسانه ها بررسی، تحلیل و اطلاع رسانی شود.
وی درباره گرانی کالاهای نهایی گفت: افزایش قیمت محصولات نهایی کشاورزی به عواملی همچون حامل های انرژی و ناکارآمدی سیستم توزیع مربوط است و کشاورزان مقصر نیستند.
در این همایش معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: بخش کشاورزی گسترده و با مخاطرات زیادی همراه است و خبرنگاران این حوزه متحمل سختی های زیادی برای انعکاس اخبار و گزارش های میدانی خود می شوند.
سید شهاب سید محسنی با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل بخش کشاورزی با افکار عمومی و رسانه ها از طریق رسانه های جمعی تصریح کرد: خبرنگاران برای انجام رسالت خود به اطلاعات در کمترین زمان دارند و رفتار اداری برخی روابط عمومی ها جوابگوی نیاز رسانه ها نیست.
وی با بیان این که رسانه ها باید به اصل اخلاق و مسوولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند، اظهار داشت: گاهی منافع گروهی، شخصی و حزبی بر روند کاری روابط عمومی ها و خبرنگاران تاثیر می گذارد در حالی که نظام اطلاع رسانی باید به نقطه اعتدال و توازن برسد.
سید محسنی افزود: متاسفانه رویکردهای سیاسی بر اطلاع رسانی سایه انداخته است.
حضور سازمان مرکزی تعاون روستایی در بازار شیر برای تثبیت قیمت/صادرکنندگان زعفران یارانه حمایتی دریافت می کنند
حضور سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بازار شیر در بهترین شرایط حدود 3 درصد به منظور تثبیت قیمت به نفع جامعه تولید کنندگان است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حاشیه همایش صاحبان قلم با اعلام این مطلب گفت: 97 درصد بازار شیر از حوزه مداخله این سازمان به دور است.
حسین شیر زاد افزود: حمایت ما از بهره برداران خرد، هدفمند و تنها حدود 3 درصد است و ما این اطمینان را به کارخانه های صنایع لبنی می دهیم که این میزان مداخله، اختلالی در روند صادرات شیر خشک ایجاد نمی کند.
وی اظهار داشت: این سازمان در طرح حمایتی، شیر خام را با قیمت 1440 تومان در هر کیلو به طور علی الحساب از دامداران خریداری می کند.
شیرزاد افزود: ما خود را موظف به حمایت از دامداران می دانیم و از اجرای برنامه های حمایتی استقبال خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به پرسش خبرنگار صدا و سیما درباره حمایت از صادرات زعفران تصریح کرد: این سازمان از طریق پرداخت مشوق و یارانه از صادر کنندگان و بازرگانان در حوزه زعفران حمایت می کند.
وی گفت: تاکنون 67.7 تن زعفران را خرید توافقی کرده ایم که از این میزان 30 تن صادر و 29 تن نیز با ضمانت نامه های بانکی به صورت نقدی در بورس کالا فروخته شده است.
شیرزاد با اشاره به تدوین سازوکار های جدید برای خرید توافقی زعفران اذعان داشت: در حوزه صادرات همکاری با شرکت های تخصصی صادرات زعفران و تولیدکنندگان سنتی و مدرن این محصول و برندسازی از محورهای برنامه حمایتی ما است.
وی ادامه داد: در حال حاضر برندهای بسیار قوی در بازار داخلی فعالند و امیدواریم با عرضه برند مشخصی بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صادراتی را به دست آوریم.
شیرزاد، مشکلات مربوط به بازار زعفران را ناشی از ساختارهای بازارهای منطقه ای و اجرای سیاست های تعرفه ای از سوی برخی کشورها دانست.
در پایان این مراسم،از سایت جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران رونمایی شد.
1397/05/24
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal