سخن روز / سال مهار تورم و رشد تولید گرامی باد.
آماده باش تعاون روستایی برای خرید محصولات کشاورزی
1400/06/14

آماده باش تعاون روستایی برای خرید محصولات کشاورزی

تاج الدینی :در جهاد کشاورزی جزیره نداریم /خبر خوب برای باغداران سیب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در دیدار با مدیر تعاون روستایی و مدیران عامل اتحادیه های استانی و شهرستانی با قدردانی از پای کار بودن همکارانش در خرید محصولات کشاورزی به ویژه سیب گفت :جهاد کشاورزی و ادارات تابعه یک پیکره واحد است و ما جزیره ای نداریم .

به گزارش  روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جمع مدیر و مدیران اتحادیه‌های تعاون روستایی با تاکید بر خرید سیب تولیدی کشاورزان اظهار کرد: حقیقتا تعاون روستایی و معاونت باغبانی ما پای کار هستند و اقدامات قابل توجهی در این سال‌ها در این حوزه انجام شده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در این نشست که به میزبانی تعاون روستایی انجام شد، افزود: با توجه به افزایش  باغات در سال‌های اخیر،  امسال تولید سیب از 120 هزار تن فراتر خواهد رفت و این موضوع ضرورت تنظیم بازار و ممانعت از ضرر و زیان کشاورزان را دوچندان کرده است.

تاج‌الدینی گفت: حقیقتا سال‌های سختی را پشت‌سر گذاشتیم و امسال باید پررنگ‌تر از همیشه در کنار کشاورزان باشیم که مشکل فروش محصولات به دیگر مشکلات اضافه نشود.

وی با بیان اینکه کشاورزان را تنها نخواهیم گذاشت ، تصریح کرد: کمبود و گرانی سبد از نقایص جدی چرخه بازاررسانی و فروش کشاورزان سیب کار است که به همت تعاون روستایی ،تمهیداتی در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این روزهای سخت باید همه واحدهای زیر مجموعه جهاد کشاورزی بدون بخشی‌نگری، دست در دست هم پای کار باشند چرا که موفقیت هر بخش در نهایت موفقیت جهاد کشاورزی و موفقیت کشاورزان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان به عنوان سرمایه اصلی سازمان خواهد بود.

تاج‌الدینی، تعاون روستایی را بازوی توانمند جهاد کشاورزی خواند و گفت: از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خواست تا با رعایت اولویت‌ها، تسهیلات لازم را در اختیار تعاونی‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی قرار دهد.

تاج الدینی همچنین از مدیر تعاون روستایی خواست تا موضوع روستا بازار را به سرانجام برساند چرا که اگر همین کار نهایی شود به اندازه چند سال به کشاورزی این استان خدمت شده است.

 قدرت الله ویسی مدیر تعاون روستایی استان نیز در این دیدار، حمایت‌های  مدیر ارشد کشاورزی این استان را مثال‌زدنی خواند و گفت: با این حمایت‌ها و برنامه‌ریزی و تلاش، تحول قابل توجهی در تعاون روستایی و تشکل‌های  وابسته به وجود آمده و علاوه بر اینکه خودمان را به کشور معرفی کردیم، در میدان عمل هم حرف برای گفتن داریم.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: یکی از ماموریت‌های ما ورود به موضوع بازار محصولات کشاورزی است که در این زمینه حضور موثری داشتیم.

وی افزود: ورود تعاون روستایی به خرید محصولات کشاورزی موجب دلگرمی باغداران و کوتاه شدن دست دلالان و در نهایت سود بیشتر کشاورزان شده است.

وی یادآور شد: خود را موظف به همسویی به سیاست‌های جهاد کشاورزی و رئیس این سازمان می‌دانیم و از اکنون آماده خرید سیب برای تنظیم بازار به ویژه در شب عید و ایام پایانی سال هستیم اما این اقدام مشروط به تسهیلات بانک‌ها و صندوق حمایت است.

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاون روستایی توانمندی‌های زیادی دارند اما به علت بنیه ضعیف مالی نیازمند تزریق تسهیلات هستند.

ویسی در بخش پایانی صحبت‌هایش به خرید 30 هزار سبد از طریق اتحادیه تعاون روستایی اشاره کرد و تاکید کرد: این آمادگی برای احداث کارخانه سبدسازی و رفع همیشگی مشکل کشاورزان وجود دارد.

 

تعداد مشاهده خبر165 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal