سخن روز / سال مهار تورم و رشد تولید گرامی باد.
بیش از 11میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد
1400/06/13

بیش از 11 میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت :از ابتدای سال گذشته تاکنون 11میلیون 640 هزار لیترنفت سفید در مناطق سخت گذروسردسیری این استان توزیع شده است .

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد قدرت‌الله ویسی مدیر تعاون روستایی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخش اصلی توزیع سوخت در نیمه دوم سال انجام می شود، اظهار داشت: از این میزان بیش از 11 میلیون  لیتر در سال 99 در مناطق دور دست و بدون شبکه گاز  کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

وی عنوان کرد: توزیع نفت سفید در مناطق دوردست استان افزون بر رفاه حال اهالی مناطق سخت گذر و سردسیری سبب کاهش استفاده از چوب درختان جنگلی به منظور تامین گرما،پخت غذا و پیشگیری از تخریب این سرمایه های خدادادی می شود.

وی اظهار داشت با بیان اینکه توزیع آرد در روستاهای بدون نانوایی از دیگر برنامه های تعاون روستایی است تاکید کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 16 هزار و700 تن آرد در روستاهای استان توزیع شده که از این میزان  11 هزار و700 تن در سال 1399 بوده و بیش از پنج هزار تن آن نیز در سال جاری انجام گرفته است.

ویسی ابراز داشت: همچنین توزیع نهاده های دامی مانند جو، ذرت، سبوس و سویا از دیگر اقدام ها برای بهبود وضعیت معیشتی و رونق تولید در روستاهای استان بوده که پارسال 16 هزار و 344 تن و امسال 20 هزار و 885 تن نهاده های دامی در مناطق روستایی استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با تلاش ها و  پیگیری های انجام شده سهمیه  نهاده های کشاورزی ، دامی و آرد به جامعه روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

ویسی ابراز داشت: به منظور توزیع عادلانه کالاهای مورد نیاز روستاییان در کهگیلویه و بویراحمد کمیته نظارت بر توزیع همه نهاده های کشاورزی تشکیل و کار نظارت به صورت مستمر انجام می شود.

مدیر تعاون روستایی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس قانون با مدیرعاملان ، اعضای هیات مدیره اتحادیه ها و شرکت های تحت نظارت که در این رابطه تخلفی داشته باشند برخورد قانونی و اعمال ماده 146 با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام  می شود.

وی همچنین از توزیع 95 تن کالای اساسی شامل شکر، برنج و روغن با قیمت تنظیم بازار از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: توزیع این اقلام باعث رفاه روستاییان و سرگردان نشدن آنان در شهرها برای تامین کالاهای اساسی زندگی اهالی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و 643 روستای دارای سکنه است که 791 روستای آن بالای 20 خانوار است.

بیش از 42 درصد جمعیت 726 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای این استان زندگی می کنند.

 

تعداد مشاهده خبر82 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal