سخن روز / سال مهار تورم و رشد تولید گرامی باد.
تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در ثبت نام کشت قراردادی امروز آخرین مهلت مزایا
1402/12/15

تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در ثبت نام کشت قراردادی امروز آخرین مهلت مزایا

مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد از آخرین روز مهلت ثبت نام کشت قراردادی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد علی بخش شجاعی نزاد مدیر تعاون روستایی استان امروز در جمع خبرنگاران گفت : از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس تعهدات ابلاغی تعاون روستایی کشور میزان تعهد سازمان روستایی استان در راستای کشت قراردادی  7500 هکتار بوده است  که قرارداد کشاورزان تاکنون به میزان 8530 هکتار از اراضی کشاورزی بوده است .

شجاعی نژاد ادامه داد :  قراردادها توسط شبکه تعاون روستایی استان تحت کشت قراردادی بوده است که  از این میزان 8410 هکتار  در قالب 2514 قرارداد بیمه و تایید شده است .

وی با اعلام اینکه محصولات قراردادها شامل  گندم جو و کلزا بوده است بیان کرد :  در حالی که امسال بیش از 15 درصد از تعهد عبور کرده ایم که  در سال 1401 این میزان 100 هکتار بوده است .

مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: از مزایای کشت  قراردادی می‌توان از تخفیف 20 درصدی بیمه محصولات و همچنین پرداخت 150 هزار تومان به ازای حمل  هر تن محصول از مزرعه تا مراکز خرید به عنوان مشوق کشاورزان اشاره کرد .

علی بخش شجاعی با تاکید بر اینکه سازمان تعاون روستایی استان در اجرای کشاورزی قراردادی در رده استان های پیشرو در این حوزه بوده است  افزود : کشاورزان تا پایان امروز مهلت دارند  تا با مراجعه به سامانه الکترونیکی کشت قراردادی به آدرس  https://cfis.ir/ مراجعه ثبت نام و قرارداد خود را ثبت کنند ضمن اینکه محصولات  کشاورزی قراردادی به  صورت تضمینی خریداری می‌شود.

 

تعداد مشاهده خبر23 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal